Uitnodiging nieuwjaarsconcert 2025
Maandagavond 6 januari 2025 in het Scheldetheater in Terneuzen. Inloop vanaf 19.30 uur. Toegang is gratis.
Wilt u erbij zijn? Graag aanmelden via www.terneuzen.nl/nieuwjaarsconcert
Maandagavond 6 januari 2025 in het Scheldetheater in Terneuzen. Inloop vanaf 19.30 uur. Toegang is gratis.
Wilt u erbij zijn? Graag aanmelden via www.terneuzen.nl/nieuwjaarsconcert
Bij de gemeente Terneuzen vinden wij uw privacy belangrijk. Wij gaan veilig en zorgvuldig met uw persoonsgegevens om. Daar kunt u op vertrouwen.
In sommige situaties verwerken wij als gemeente politiegegevens. Het gaat vooral om situaties waarin persoonsgegevens worden verwerkt door een buitengewoon opsporingsambtenaar van de gemeente. Deze ambtenaar controleert of mensen zich aan de regels houden en geen overtredingen maken. Denk bijvoorbeeld aan fout parkeren of het niet houden aan de leerplicht.
Neemt u contact met ons op? Of vraagt u bijvoorbeeld een product aan? Dan gaan wij zorgvuldig om met uw persoonsgegevens en privacy.
Persoonsgegevens zijn gegevens die direct of indirect iets vertellen over u. Denk aan uw naam, uw telefoonnummer of uw e-mailadres. Maar ook het IP-adres van uw computer, of gegevens over uw inkomen of gezondheid. U deelt persoonsgegevens als u bijvoorbeeld cliënt bij ons bent of contact met ons heeft.
De gemeente verwerkt persoonsgegevens voor het uitvoeren van haar wettelijke verplichtingen en publiekrechtelijke taken. Deze persoonsgegevens ontvangen wij direct van u, of van organisaties en bedrijven die verplicht zijn op basis van de wet deze aan de gemeente te verstrekken. Wij verwerken onder andere de volgende gegevens:
De gemeente verwerkt ook bijzondere persoonsgegevens:
Binnen de gemeente werken we veel met persoonsgegevens van burgers en medewerkers. We verzamelen en gebruiken (dat noemen we verwerken) persoonsgegevens voor allerlei activiteiten. Meestal om onze wettelijke taak als gemeente uit te voeren of om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen. Zoals:
Ook ontvangen we persoonsgegevens van u als u gebruik maakt van de contact- en/of aanvraagformulieren op onze website.
We informeren u wanneer we uw persoonsgegevens verwerken. Of we ze nu direct van u krijgen of op een andere manier verzamelen. Soms vragen we u om toestemming om deze gegevens te gebruiken. Maar meestal is dat niet nodig omdat we als gemeente veelal persoonsgegevens verwerken voor wettelijke taken en verplichtingen. We verwerken uw persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor we ze verzameld hebben. Wanneer wij op basis van uw toestemming uw gegevens verwerken, heeft u altijd het recht om deze toestemming in te trekken.
Omdat we uw persoonsgegevens verwerken, hebt u volgens de wet – onder bepaalde voorwaarden – de volgende rechten:
Wilt u gebruik maken van deze rechten? Dan kunt u uw verzoek schriftelijk of digitaal doen via ons contactformulier. Wij reageren dan binnen dertig dagen. Vervolgens kunt u ons verzoeken deze gegevens aan te vullen, te verbeteren of te verwijderen. Ook op dit verzoek reageren wij binnen vier weken.
Let op: bovenstaande rechten kunt u niet altijd uitoefenen. Zo kunt u ons niet vragen persoonsgegevens te wissen die wij wettelijk vast moeten leggen.
Wij nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang en andere ongewenste handelingen met persoonsgegevens tegen te gaan. Deze maatregelen zijn, volgens de geldende gemeentelijke beveiligingsnormen zoals vastgelegd in de Baseline Informatiebeveiligingsbeleid Overheid (BIO), opgenomen in ons Informatiebeveiligingsbeleid.
Wij bewaren uw gegevens niet langer dan noodzakelijk om de doelen te behalen waarvoor uw persoonsgegevens zijn verzameld. We houden ons daarbij aan de wettelijke bewaartermijnen.
We maken als gemeente geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming. Dit wil zeggen dat we geen besluiten nemen zonder menselijke tussenkomst.
Wij verstrekken uw gegevens niet aan derden, tenzij dit nodig is om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Of om te voldoen aan een overeenkomst met u. Dit kunnen overheidsinstanties zijn, maar soms ook private partijen. Met organisaties die uw gegevens verwerken in onze opdracht sluiten wij een verwerkersovereenkomst, data uitwisselingsovereenkomst of een convenant. Om zo te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Daarnaast houden we ons aan de geldende wet- en regelgeving.
Voorbeelden van organisaties waarmee wij in bepaalde gevallen uw gegevens delen zijn:
Heeft u een vraag over hoe we met persoonsgegevens omgaan? Neem dan contact op met ons privacy team, telefoonnummer 14-0115 of via ons contactformulier.
Vindt u dat we onzorgvuldig omgaan met uw persoonsgegevens of deze ten onrechte verwerken? Neem dan contact op met onze Functionaris Gegevensbescherming Bas Bekenkamp. Hij is bereikbaar via telefoonnummer 14-0115 of via ons contactformulier.
Als u daarna nog niet tevreden bent kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
De gemeente Terneuzen verwerkt niet alleen persoonsgegevens op basis van de AVG, maar ook persoonsgegevens bij de opsporingstaak. Het gaat hier om een bijzonder soort persoonsgegevens, namelijk politiegegevens. Wij hebben buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) in dienst voor toezicht en handhaving van de openbare orde, het onderwijs en het sociaal domein. Verwerkt een boa persoonsgegevens bij het uitvoeren van een politietaak, zoals het opsporen van strafbare feiten? Dan geldt de Wet Politiegegevens (verder Wpg) en noemen we de persoonsgegevens politiegegevens. De Wpg stelt eisen aan de verwerking van politiegegevens. Deze wet wijkt in bepaalde gevallen af van de AVG. Wij leggen u in deze privacyverklaring uit hoe wij als gemeente omgaan met politiegegevens.
Wij verwerken politiegegevens om wettelijke plichten uit te voeren. Wij verwerken de gegevens op basis van:
De Wpg geeft verschillende doelen waarvoor wij de politiegegevens mogen verwerken. Deze doelen staan omschreven in de artikelen 8, 9 en 13 Wpg. Wij verwerken de politiegegevens voor drie verschillende doelen:
Wij houden rekening met dat de verwerking van politiegegevens noodzakelijk is, bij het doel past en zo weinig mogelijk uw privacy schendt.
Doen wij aangifte bij de politie? Dan proberen wij zoveel mogelijk gegevens te verzamelen. Denk aan contactinformatie, geboorteplaats, geboortedatum, ‘tag’ en/of ‘sign’ (handtekening of symbool van de graffitischrijver) in geval van een graffiti-incident en gegevens over het tijdstip, de locatie en aard van het strafbare feit.
Ook maken wij gebruik van camerabeelden bij het vaststellen van overtreders van de openbare orde, het opsporen van verdachten van strafbare feiten en het uitvoeren van onderzoek naar gepleegde strafbare feiten.
Uw rechten wijken onder de Wpg af van die onder de AVG. U kunt digitaal of schriftelijk vragen om:
Uw verzoek om inzage, rectificatie of vernietiging kunnen we afwijzen:
Wilt u gebruik maken van uw rechten? Dan kunt u uw verzoek digitaal of schriftelijk indienen via ons contactformulier.
De Wpg regelt de bewaartermijnen voor politiegegevens. De Wpg maakt hierbij verschil tussen het verwijderen en het vernietigen van gegevens. Worden gegevens verwijderd? Dan worden deze alleen om hele goede redenen en onder strenge voorwaarden ingezien. Is het vernietigen van gegevens definitief? Dan zijn ze niet meer terug te halen.
De politiegegevens die we verwerken voor de uitvoering van de dagelijkse politietaak bewaren we tot maximaal vijf jaar na de datum van de eerste verwerking. Na vijf jaar vernietigen we de gegevens.
Zodra gegevens niet meer noodzakelijk zijn voor het onderzoek, dan verwijderen wij meteen de gegevens. Na vijf jaar vernietigen we ook deze gegevens.
Let op! Verwerken we de gegevens ter ondersteuning van een taak van de politie? Dan hangt de bewaartermijn af van de verjaringstermijn van het misdrijf waarvoor we de gegevens verwerken.
Alleen geautoriseerde medewerkers hebben toegang tot uw persoonsgegevens. Dit betekent dat zij alleen die informatie mogen opzoeken die belangrijk is voor hun functie. Alle acties van medewerkers binnen de systemen leggen we vast. Zodat we kunnen bijhouden wie welke handeling en wanneer heeft gedaan. Ook alle ontvangers van persoonsgegevens moeten zich aan strenge geheimhoudingsplichten houden.
Bij het opmaken van een proces-verbaal voeren wij controle uit op de gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP).
Soms is het noodzakelijk dat wij gegevens delen met andere organisaties. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer wij aangifte doen. Wij delen dan uw gegevens met opsporingsinstanties. Voor de betaling van een boete geven wij uw gegevens door aan het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB).
Heeft u een vraag over hoe we met persoonsgegevens omgaan? Neem dan contact op met ons privacy team, telefoonnummer 14-0115 of via ons contactformulier.
Vindt u dat we onzorgvuldig omgaan met uw gegevens of deze niet juist verwerken? Neem dan contact op met onze Functionaris Gegevensbescherming Bas Bekenkamp. Hij is bereikbaar via telefoonnummer 14-0115 of via ons contactformulier.
Als u daarna nog niet tevreden bent kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Bij de gemeente Terneuzen vinden wij uw privacy belangrijk. Wij gaan veilig en zorgvuldig met uw persoonsgegevens om. Daar kunt u op vertrouwen. De algemene Privacyverklaring beschrijft hoe wij dit doet en hoe u gebruik kunt maken van uw rechten.
Beeldmateriaal zoals foto's en video's kunnen volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) persoonsgegevens zijn. Als mensen herkenbaar zijn op foto's en video's, zijn het persoonsgegevens.
In deze speciale privacyverklaring leest u hoe de gemeente foto's en video's, waarop u te zien bent, gebruikt. U vindt hier wat we met het beeldmateriaal doen, voor welk doel we het gebruiken en met wie we het delen. U leest deze informatie als toevoeging en in combinatie met de algemene Privacyverklaring.
Komt u naar een evenement van de gemeente Terneuzen? Of bent u of uw kind uitgenodigd voor een speciale gelegenheid van de gemeente? En worden er foto's of video's gemaakt waarop u of uw kind te zien is? Dan gebruiken wij uw persoonsgegevens of die van uw kind. Het is ook mogelijk dat we foto’s en video's maken tijdens openbare evenementen. Denk bijvoorbeeld aan feestelijke (opening)bijeenkomsten, gemeentelijke evenementen, herdenkingen, werkbezoeken, uitreikingen van onderscheidingen, Koningsdag en recepties.
Wij gebruiken de persoonsgegevens voor promotie, participatie, informatie of journalistieke doeleinden. Wij slaan foto’s en video’s op in een beveiligde omgeving. Deze foto’s en video’s publiceren wij bijvoorbeeld op onze website, in het Advertentieblad of op onze sociale media pagina’s.
Wij gebruiken uw persoonsgegevens alleen als daar een grondslag voor is. Meestal hebben wij uw toestemming nodig om uw persoonsgegevens te verzamelen. Wij gebruiken de persoonsgegevens niet voor andere doeleinden.
Soms hebben wij geen toestemming nodig. Denk bijvoorbeeld aan het maken van foto’s of video’s waarop u te zien bent voor journalistieke doeleinden.
U heeft volgens de wet ook rechten omdat we uw persoonsgegevens verwerken. Denk bijvoorbeeld aan het recht op inzage. Dit is het recht om de persoonsgegevens die we van u verwerken in te zien. Wilt u weten welke rechten u nog meer heeft en hoe u hier gebruik van kan maken? Dan verwijzen wij u naar onze algemene Privacyverklaring. Let op! Deze rechten gelden niet als foto’s en video’s zijn gemaakt voor journalistieke doeleinden.
Heeft u ons toestemming gegeven, maar wilt u dit terugdraaien? Dan kunt u uw toestemming altijd weer intrekken via ons contactformulier.
Wij bewaren uw gegevens niet langer dan noodzakelijk om de doelen te behalen waarvoor uw persoonsgegevens zijn verzameld. We houden ons daarbij aan de wettelijke bewaartermijnen.
Alleen wanneer dit noodzakelijk is voor de hiervoor genoemde doelen, met uw toestemming of wettelijk bepaald, delen wij persoonsgegevens met andere partijen. Ook delen wij persoonsgegevens met verwerkers die namens ons te werk gaan. Een verwerker is een bedrijf of organisatie die in onze opdracht persoonsgegevens verwerkt en de persoonsgegevens niet voor eigen doelen gebruikt.
Het verstrekken van persoonsgegevens aan partijen buiten de Europese Economische Ruimte (EER) proberen we te voorkomen. Is dit toch noodzakelijk? Dan verstrekken we de persoonsgegevens op basis van de wet. Denk aan het maken van afspraken over het niveau van de gegevensbescherming in dat land.
Heeft u een vraag over hoe we met persoonsgegevens omgaan? Neem dan contact op met ons privacy team, telefoonnummer 14-0115 of via ons contactformulier.
Vindt u dat we niet goed omgaan met uw persoonsgegevens of deze ten onrechte verwerken? Neem dan contact op met onze Functionaris Gegevensbescherming Bas Bekenkamp. Hij is bereikbaar via telefoonnummer 14-0115 of via ons contactformulier.
Als u daarna nog niet tevreden bent, kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.