Financiële gegevens gemeente Terneuzen

Hoe kunt u uw facturen aanleveren?

 

PDF-facturen:

Stuur uw PDF-factuur per e-mail naar facturen@terneuzen.nl. Deze wordt vervolgens via Factuurportal (www.factuur-portal.nl) verwerkt.

Na het verzenden van uw PDF-factuur ontvangt u van Factuurportal notificaties over de status:

  • Binnen vijf minuten ontvangt u een ontvangstbevestiging
  • Binnen 24 uur ontvangt u een bericht dat de factuur is verwerkt en ingediend bij de gemeente Terneuzen. Mocht de factuur niet aan de aanlevereisen voldoen, dan wordt u gevraagd om aanvullende actie te ondernemen.

Aandachtspunten bij aanlevering PDF-facturen:

  • Vermeld het routenummer op uw factuur. Dit nummer wordt verstrekt door uw contactpersoon of opdrachtgever binnen de gemeente Terneuzen.
  • Verstuur uw factuur uitsluitend naar facturen@terneuzen.nl. Stuur uw factuur niet aan andere mailadressen zoals naar uw contactpersoon of opdrachtgever.
  • Lever de factuur aan als readable PDF. Een kenmerk van een readable PDF is dat de tekst doorzoekbaar en selecteerbaar is.
  • Stuur één factuur per e-mail
  • Bijlagen zijn toegestaan, maar houd de bestandsnaam van de factuur en bijlagen duidelijk gescheiden
  • Uw factuur moet alle wettelijk verplichte informatie bevatten volgens de richtlijnen van de Belastingdienst. Raadpleeg hiervoor www.belastingdienst.nl.
  • Alle gegevens moeten op de factuur staan. Teksten in e-mails naar facturen@terneuzen.nl worden niet gelezen of verwerkt.
  • Vermeld op uw factuur het vestigingsadres van de gemeente Terneuzen: Stadhuisplein 1, 4531 GZ Terneuzen.

Betalingsbeleid

Wij hanteren een standaard betalingstermijn van 30 dagen na factuurdatum. Dit betekent dat wij streven naar een tijdige verwerking en betaling van uw factuur binnen deze termijn.

Belangrijk

Herinneringen en aanmaningen stuurt u naar FinancieleAdministratie@terneuzen.nl. Deze kunnen niet via facturen@terneuzen.nl en Factuurportal worden verwerkt.

Factuuradres

Adres wat op de factuur vermeld moet worden (vestigingsadres):

  • Gemeente Terneuzen
  • Stadhuisplein 1
  • 4531 GZ Terneuzen

 

Onze gegevens

  • KvK-nummer: 20164929
  • BTW-nummer: 810965148.B.01
  • IBAN: NL50 BNGH 028 510 1854

 

E-facturatie

De gemeente Terneuzen werkt met e-facturatie. E-facturen verwerken wij eenvoudiger en daardoor gemiddeld sneller.
Dit zijn onze gegevens voor e-facturatie:

Naam: gemeente Terneuzen
OIN-nummer: 00000001810965148000
KvK-nummer: 20164929
BTW-nummer: NL810965148B01

Als uw boekhoudpakket geen Peppol ondersteunt, kunt u gebruikmaken van marktpartijen die toegang bieden tot het Peppol-netwerk, zoals Factuurportal.

Facturen per post

Facturen ontvangen wij bij voorkeur digitaal. Is dit niet mogelijk dan kunt u de factuur per post sturen naar:

Gemeente Terneuzen
Postbus 35
4530 AA Terneuzen

Verzoeken om uitstel van betaling

Heeft u een factuur van de gemeente Terneuzen ontvangen en wilt u hiervoor een verzoek doen om uitstel van betaling? Dan kunt u het formulier 'verzoek uitstel van betaling' indienen. Maak uw keuze:

Verzoek uitstel van betaling als burger

Verzoek uitstel van betaling als organisatie

Meer informatie

Heeft u vragen over facturering aan de gemeente Terneuzen, stuur een e-mail naar financieleadministratie@terneuzen.nl of bel met 14 0115.