Uitnodiging nieuwjaarsconcert 2025
Maandagavond 6 januari 2025 in het Scheldetheater in Terneuzen. Inloop vanaf 19.30 uur. Toegang is gratis.
Wilt u erbij zijn? Graag aanmelden via www.terneuzen.nl/nieuwjaarsconcert
Maandagavond 6 januari 2025 in het Scheldetheater in Terneuzen. Inloop vanaf 19.30 uur. Toegang is gratis.
Wilt u erbij zijn? Graag aanmelden via www.terneuzen.nl/nieuwjaarsconcert
Aannemingsbedrijf Geldof Infra en Renotec Leidingtechnieken gaan een gedeelte riolering repareren aan de Haarmanweg. Het betreft het gedeelte nabij het kantoor van Witte-Boussen Assurantiën BV richting de Rooseveltlaan.
Het grote betonriool (diameter 1500 mm) is plaatselijk verzakt. We gaan dit gedeelte over 15 meter opbreken en vernieuwen. Ook brengen we een nieuwe inspectieput aan. Na aanbrengen van de inspectieput en het gedeelte riool brengen we in noordelijke richting een kunststof kous aan. Dit doen we vanaf de nieuwe inspectie put tot aan de volgende inspectieput over een lengte van ca 160 meter.
Om het werk uit te kunnen voeren verwijderen we een aantal struiken en bomen langs de kant van het fietspad.
Voorafgaand aan het werk sluiten we het gedeelte riool af. Om de afvoer van het rioolwater te garanderen brengen we een tijdelijk pompinstallatie aan. Deze pompt het rioolwater over in het rioolgedeelte waar het weer vrij kan afstromen. Dit wordt een flinke installatie met grote leidingen over en langs de weg. Daarna starten de reparatiewerken met het verwijderen van het verzakte riool, het plaatsen van de nieuwe inspectieput en de aanleg van nieuwe betonbuizen. Vervolgens vullen we de rioolsleuf en werken we de berm af. Als laatste brengt Renotec de kunststof kous aan. Het gerepareerde riooldeel en het daaraan sluitend riooldeel kan dan weer voor de komende 50 jaar mee.
We treffen verkeersmaatregelen om het werk uit te kunnen voeren. Zo sluiten we het gedeelte fietspad af vanaf de stoplichten aan de Roosevellaan tot voorbij het genoemde kantoor. Ook het fietspad aan de Hogendijk sluiten we af. Een omleiding voor de fietsers stellen we in. De rijbaan langs het werk blijft beschikbaar.
De werkzaamheden starten 6 januari en zijn voorzien tot 14 februari 2025. Uiteraard afhankelijk van de weersgesteldheid en onvoorziene omstandigheden.
Voor vragen kunt u contact opnemen met de heer K. Mornout van ons team Techniek (14 0115).
Doorgaand verkeer over het sluizencomplex gestremd van vrijdagavond 29 november 20.00 uur tot en met zaterdagmorgen 30 november 10.00 uur. Dit in verband met afsluiting gedeelte N252 nabij sluizencomplex voor groot transport DOW. Omleidingsroutes worden aangegeven via de Sluiskilbrug en Sluiskiltunnel.
Fietsers, voetgangers, brom- en snorfietsen hoeven niet om te rijden. Zij kunnen in beide richtingen veilig passeren langs de voetpaden over de bruggen. Ook voor het openbaar vervoer wordt een uitzondering gemaakt. Zij rijden de normale dienstregeling. Verkeersregelaars worden in gezet om alles in goede banen te leiden.
STREMMING IS INMIDDELS NIET MEER VAN TOEPASSING.
Aannemingsbedrijf Aquavia gaat groot onderhoud uitvoeren aan het ophaalbruggetje aan de Herengracht. Inspectie heeft aangetoond dat dit hard nodig is, zowel voor de boven- als onderbouw.
De brug is gelegen aan de Oostkolk tussen de Herengracht en Rosegracht.
Aquavia gaat de brug ter plaatse ontleden en afvoeren naar de loods in Sas van Gent. Met een telescoopkraan worden de onderdelen gedemonteerd. In de loods worden alle onderdelen gezandstraald, zo nodig hersteld en opnieuw voorzien van verflagen. Tenslotte worden de afgewerkte onderdelen weer met een telescoopkraan ter plaatse gemonteerd. Voorafgaand hieraan wordt ook het beton- en metselwerk van de landhoofden hersteld.
De werkzaamheden starten maandag 23 september 2024. Het werk zal volgens planning op vrijdag 25 oktober 2024 gereed zijn. PLANNING IS GEWIJZIGD, werk duurt tot eind december 2024.
De locatie zal geheel afgezet worden met bouwhekken. Voetgangers dienen rond te lopen via de Axelsestraat of via De Blokken en het Oostelijk Bolwerk. Ook worden enkele parkeervakken aan de Rosegracht afgezet als werkterrein voor Aquavia. De Rosegracht sluiten we twee keer twee dagen af voor opstelling van de telescoopkraan en de vrachtwagens voor het laden en losssen van de onderdelen.
Voor eventuele vragen over de werkzaamheden kunt u contact opnemen met de heer K. Mornout van ons team Techniek (14 0115).
We hebben Aannemingsbedrijf Geldof opdracht gegeven om het gedeelte Merwedelaan her in te richten nabij het nieuwe Kindcentrum De Steiger.
We gaan aan de overzijde van de nieuwe school extra parkeerplaatsen aanleggen, dwars op de straat. De straat versmallen we iets om zo veel mogelijk bestaand groen te behouden. Aan het eind van de doodlopende straat leggen we een groter parkeerterrein aan. De verharding voeren we uit in doorgroeisteen die we aanvullen met grond en inzaaien met gras. Dit past in het groene karakter van de straat. Ook doen we dit om het regenwater op deze parkeerplaatsen niet af te voeren naar het riool maar te laten infiltreren in de ondergrond.
Het trottoir langs de school passen we aan en het fietspad naar de IJsselstraat laten we vervallen.
Op een later moment richten we de omgeving verder als park in. Dit zal na de sloop van de voormalige gebouwen De Hille, De Meerpaal en het Rivierenhuis zijn. De vrijgekomen ruimtes vormen we om tot een fraai groen park.
Het werk start op 18 september. We gaan gefaseerd aan de slag vanaf het eind van de straat naar de Hunzelaan toe. Eind oktober proberen we het werk af te ronden.
Om de overlast zo veel mogelijk te beperken leggen we buiten het werkterrein een tijdelijke platenbaan aan om op te parkeren. We sluiten de straat met bouwhekken af. Het trottoir aan de zijde van de school blijft vrij. Vanuit de IJsselstraat maken we een tijdelijk verbinding over het voormalige schoolplein. Voetgangers kunnen hiervan gebruik maken.
WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD.
Renotec N.V. gaat onderhoudswerkzaamheden uitvoeren aan de hoofdriolering in wijk Oude Vaart Terneuzen. Het bedrijf zal een aantal riolen renoveren met de kousmethode. Het betreft een deel in de Akkerwindelaan, twee gedeelten in de Klaprooslaan, een deel in de Gentiaanstraat, een gedeelte in Oude Vaart en een deel in Vliegende Vaart bij de sportvelden. Ook worden er plaatselijke reparaties uitgevoerd.
Rioolinspecties hebben aangetoond dat er schades zijn aan de riolering. Scheuren, lekkages, obstakels en ingroei van boomwortels zijn geconstateerd. We laten deze schades repareren om te zorgen dat de riolering nu en in de toekomst goed blijft functioneren.
De reparatie van de riolering doen we met de kousmethode. We breken geen straten op en graven geen sleuven. Herstellingen worden bovengronds uitgevoerd. Via inspectieputten worden nieuwe binnenvoeringen (kousen) in het riool aangebracht. We laten volledige lengtes tussen twee inspectieputten renoveren, maar ook plaatselijke gedeelten met schades.
Voorafgaand aan het inbrengen van de kousen reinigen het riool en zetten dit dicht met afsluiters. Zijn er obstakels dan verwijderen we die eerst met een robotfrees. Ook inspecteren we eerst het rioolgedeelte om de aansluitpunten van huis- en kolkafvoeren precies vast te leggen. Na aanbrengen en uitharden van de kous maken we deze aansluitingen open zodat er weer geloosd kan worden vanuit de woningen en straatkolken.
WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD.
Aannemingsbedrijf Brabotech BV gaat onderhoudswerkzaamheden uitvoeren aan onze civiele kunstwerken. Hieronder vallen onder andere bruggen, steigers, stuwen, vlonders en fietstunnels. Al deze kunstwerken zijn geïnspecteerd waaruit het onderhoudsplan voor 2024 en 2025 is vastgesteld.
In Terneuzen voeren we werkzaamheden uit aan diverse betonnen, houten en stalen bruggen en steigers. Voor de fietstunnels in de Kennedylaan en Churchilllaan vervangen we kitvoegen en repareren we plaatselijke betonschades.
WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD.
We gaan de volgende fase van ‘Rondje Kreek’ aanleggen. Hiervoor hebben we opdracht gegeven aan aannemingsbedrijf BAM Infra. Dit bedrijf voert voor ons ook het verlengen van de Laan van Othene uit en voor Provincie de aanleg van de rotonde aan de N290.
Weer een fase om het rondje langs de Otheense Kreek te realiseren. Het Rondje Kreek is een pad dat met name een functie heeft voor de recreatieve wandelaar, hardloper, fietser of skater.
We leggen nu het gedeelte aan tussen Waterhyacint in Othene Zuid en de Kaagbrug. Uitvoering zoals in de huidige situatie. Vloeiend vormgegeven met prettige boogstralen waarbij we zoveel mogelijk de hoogte ligging van het terrein aanhouden.
Grondwerk voeren we uit voor het aanbrengen van de funderingslaag. Vrijgekomen grond verwerken we langs het nieuwe tracé. Als laatste asfalteren we het pad in twee lagen. We sluiten het pad aan op de nieuwe provinciale rotonde aan de N290.
WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD.
Voor de laatste fase van Rondje Kreek zijn de voorbereidingen gestart. Dit betreft de aanleg van een voet-fietsbrug nabij de Kraagbrug. Op dat moment sluiten we het pad aan op de nieuwe brug. Het Rondje Kreek is dan geheel kortgesloten en volledig afgewerkt. We verwachten volgend jaar de brug met de aansluitende paden aan te kunnen leggen.
Aannemingsbedrijf De Bokx gaat onderhoudswerkzaamheden uitvoeren aan bestratingen. Uit inspecties is gebleken dat diverse verhardingen vernieuwd of hersteld moeten worden.
Bewoners en belanghebbenden brengen we op de hoogte van het tijdstip waarop we de werkzaamheden in hun straat uitvoeren. We trachten overlast voor het verkeer en de omwonenden zo veel mogelijk te beperken.
We breken de bestrating van de rijbaan op en brengen een nieuwe fundering aan. De rijbaan brengen we terug aan in nieuwe betonklinkers. Ook de trottoirbanden, parkeerstrook en trottoirs vernieuwen we.
Voor uitvoering van het werk sluiten we de straat gefaseerd af.
DE WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGESTELD.
De trottoirs in deze straten vernieuwen we. Dikkere betontegels brengen we aan en ook de opsluitbanden vervangen we.
Voor uitvoering van het werk plaatsen we halve wegafzettingen.
De werkzaamheden moeten we nog inplannen.
We gaan diverse trottoirsgedeelten vernieuwen in de wijk Oudelandsehoeve. Onder andere in gedeelten van de Diepenbrockstraat, Offenbachstraat, Sweelinckhof, Debussyhof, Handellaan, Verdistraat, Rossinistraat en Mascagnistraat. Dikkere betontegels brengen we aan en ook de opsluitbanden vervangen we.
Voor uitvoering van het werk plaatsen we halve wegafzettingen.
De werkzaamheden moeten we nog inplannen.
Contactpersoon namens gemeente is de heer R. Bos.
Aannemingsbedrijf H4A Infratechniek voert het asfaltonderhoud uit voor dit jaar. Uit inspectie is gebleken dat er een aantal wegen, voet- en fietspaden gereconstrueerd dienen te worden.
Met de werkzaamheden zal overlast voor het verkeer, bewoners of belanghebbenden niet te voorkomen zijn. Uiteraard trachten we dit zo veel mogelijk te beperken.
Hierbij het overzicht van de locaties in Terneuzen.
Het betreft het gedeelte fietspad aan de zijde waar het Pattistpark wordt gebouwd, tussen de rotonde Laan van Othene en de aansluiting naar de parallelweg. De gehele asfaltverharding verwijderen we en een nieuwe goot met kolken brengen we aan. Daarna asfalteren we 3 lagen waarvan de deklaag in rode kleur.
Voor uitvoering van het werk sluiten we het gedeelte fietspad af.
De werkzaamheden staan gepland van 5 tot en met 13 september 2024.
WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD.
Het oostelijk gelegen fietspad tussen de Alvarezlaan en de Frederik van Eedenstraat frezen we en we brengen een nieuwe deklaag aan.
WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD.
In delen van het voetpad aan de Maassingel brengen we asfaltreparaties aan. Het betreft het voetpad aan de zuidzijde dat aansluit op de parking van het ziekenhuis.
Voor uitvoering van het werk sluiten we hete voetpad af.
WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGESTELD.
Aannemingsbedrijf BAM Infra gaat de Laan Van Othene verlengen tot aan de N290 (Terneuzensestraat). Gelijktijdig legt het aannemingsbedrijf een rotonde aan op de N290 in opdracht van Provincie Zeeland.
Vanaf de Schepenlaan – Waterhyacint verlengen we de Laan van Othene. De halve rotonde verbouwen we naar een volledige rotonde. Vanaf de nieuwe aansluiting leggen we de rijbaan aan in het verlengde van de huidige Laan van Othene. Dit over een afstand van ca 750 meter. Daarna buigt de rijbaan over de laatste 250 meter twee keer uit waarna deze aansluit op de nieuw rotonde van Provincie.
De rijbaan wordt 6 meter breed en uitgevoerd als 60 km weg. Een rijbaan met verkeer in twee richtingen.
Langs de nieuwe rijbaan leggen we aan de westzijde een breed fietspad aan. Aan de buitenzijden van het tracé graven we sloten voor de afvoer van hemelwater. In het zandbed onder de rijweg en het fietspad leggen we drainage aan. De fundering maken we met betongranulaat waarop we de asfaltconstructies aanbrengen.
Het verlengen van de Laan van Othene vindt gelijktijdig plaats met de aanleg van de provinciale rotonde op de N290. Aannemingsbedrijf BAM Infra voert beide werken uit van begin februari tot begin november 2024. In februari starten ze met voorbereidende werkzaamheden voor de provinciale rotonde. Daarna pakken ze het gemeentelijk werk aan van maart tot en met mei 2024. Tenslotte leggen ze na de bouwvak de provinciale rotonde aan. De verwachting is dat begin oktober 2024 het werk klaar is en in gebruik genomen kan worden door het verkeer.
Op de N290 worden verkeersmaatregelen genomen voor een veilige uitvoering van de werkzaamheden.
WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD.
Aannemingsbedrijf Geldof Infra gaat de Schoolweg in Terneuzen afwerken. Na de bouw van het appartementengebouw (Kruithuis) moet er nog een trottoir en parkeerplaatsen aangebracht worden. Ook herstellen we gedeelten van het trottoir en parkeerplaatsen aan de andere zijde van de straat.
Voor uitvoering van het werk sluiten we het straatgedeelte tussen de aansluitingen van de Vlooswijkstraat af. De werkzaamheden zijn afgerond met uitzondering van de trottoirgedeelten bij de in- en uitrit. Deze worden op een nog te bepalen later moment definitief aangelegd.
DE WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD.
De Terneuzense Veerhaven en omgeving wordt in fasen opgewaardeerd. We zijn nu bezig met de laatste fase van het plan, fase 6.
Tussen Brasserie Westbeer en het sluizencomplex bouwen we het laatste Havenbalkon. Dit wordt een rustplaats met houten keerwanden en zitbanken zoals in de eerdere fasen is gebouwd. Het Havenbalkon kijkt uit op de in- en uitvaart van de oostsluis, de binnenvaartsluis. Naast de bouw van het Havenbalkon maken we het voetpad op de dijk breder. Zoals in de vorige fasen leggen we langs dit pad een achttal betonplaten aan om beelden op te plaatsen voor de beeldenroute. Vanwege het te verbreden pad vullen we de binnenzijde van het dijktalud aan met grond. Als laatste plaatsen we extra openbare verlichting.
WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD