Werkzaamheden Terneuzen
Rioolreparatie Mr F.J. Haarmanweg.
Aannemingsbedrijf Geldof Infra en Renotec Leidingtechnieken gaan een gedeelte riolering repareren aan de Haarmanweg. Het betreft het gedeelte nabij het kantoor van Witte-Boussen Assurantiën BV richting de Rooseveltlaan.
Rioolreparatie.
Het grote betonriool (diameter 1500 mm) is plaatselijk verzakt. We gaan dit gedeelte over 15 meter opbreken en vernieuwen. Ook brengen we een nieuwe inspectieput aan. Na aanbrengen van de inspectieput en het gedeelte riool brengen we in noordelijke richting een kunststof kous aan. Dit doen we vanaf de nieuwe inspectie put tot aan de volgende inspectieput over een lengte van ca 160 meter.
Om het werk uit te kunnen voeren verwijderen we een aantal struiken en bomen langs de kant van het fietspad.
Uitvoering.
Voorafgaand aan het werk sluiten we het gedeelte riool af. Om de afvoer van het rioolwater te garanderen brengen we een tijdelijk pompinstallatie aan. Deze pompt het rioolwater over in het rioolgedeelte waar het weer vrij kan afstromen. Dit wordt een flinke installatie met grote leidingen over en langs de weg. Daarna starten de reparatiewerken met het verwijderen van het verzakte riool, het plaatsen van de nieuwe inspectieput en de aanleg van nieuwe betonbuizen. Vervolgens vullen we de rioolsleuf en werken we de berm af. Als laatste brengt Renotec de kunststof kous aan. Het gerepareerde riooldeel en het daaraan sluitend riooldeel kan dan weer voor de komende 50 jaar mee.
Verkeersmaatregelen.
We treffen verkeersmaatregelen om het werk uit te kunnen voeren. Zo sluiten we het gedeelte fietspad af vanaf de stoplichten aan de Roosevellaan tot voorbij het genoemde kantoor. Ook het fietspad aan de Hogendijk sluiten we af. Een omleiding voor de fietsers stellen we in. De rijbaan langs het werk blijft beschikbaar.
Tijdsduur.
De werkzaamheden starten 6 januari en zijn voorzien tot 14 februari 2025. Uiteraard afhankelijk van de weersgesteldheid en onvoorziene omstandigheden.
Voor vragen kunt u contact opnemen met de heer K. Mornout van ons team Techniek (14 0115).
Groot onderhoud aan Ophaalbrug Herengracht Terneuzen.
Aannemingsbedrijf Aquavia gaat groot onderhoud uitvoeren aan het ophaalbruggetje aan de Herengracht. Inspectie heeft aangetoond dat dit hard nodig is, zowel voor de boven- als onderbouw.
De brug is gelegen aan de Oostkolk tussen de Herengracht en Rosegracht.
Wat we gaan doen.
Aquavia gaat de brug ter plaatse ontleden en afvoeren naar de loods in Sas van Gent. Met een telescoopkraan worden de onderdelen gedemonteerd. In de loods worden alle onderdelen gezandstraald, zo nodig hersteld en opnieuw voorzien van verflagen. Tenslotte worden de afgewerkte onderdelen weer met een telescoopkraan ter plaatse gemonteerd. Voorafgaand hieraan wordt ook het beton- en metselwerk van de landhoofden hersteld.
Planning en verkeersmaatregelen.
De werkzaamheden starten maandag 23 september 2024. Het werk zal volgens planning op vrijdag 25 oktober 2024 gereed zijn. PLANNING IS GEWIJZIGD, werk duurt tot eind december 2024.
De locatie zal geheel afgezet worden met bouwhekken. Voetgangers dienen rond te lopen via de Axelsestraat of via De Blokken en het Oostelijk Bolwerk. Ook worden enkele parkeervakken aan de Rosegracht afgezet als werkterrein voor Aquavia. De Rosegracht sluiten we twee keer twee dagen af voor opstelling van de telescoopkraan en de vrachtwagens voor het laden en losssen van de onderdelen.
WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD.
Volgende fase van aanleg Rondje Kreek Terneuzen
We gaan de volgende fase van ‘Rondje Kreek’ aanleggen. Hiervoor hebben we opdracht gegeven aan aannemingsbedrijf BAM Infra. Dit bedrijf voert voor ons ook het verlengen van de Laan van Othene uit en voor Provincie de aanleg van de rotonde aan de N290.
Weer een fase om het rondje langs de Otheense Kreek te realiseren. Het Rondje Kreek is een pad dat met name een functie heeft voor de recreatieve wandelaar, hardloper, fietser of skater.
We leggen nu het gedeelte aan tussen Waterhyacint in Othene Zuid en de Kaagbrug. Uitvoering zoals in de huidige situatie. Vloeiend vormgegeven met prettige boogstralen waarbij we zoveel mogelijk de hoogte ligging van het terrein aanhouden.
Grondwerk voeren we uit voor het aanbrengen van de funderingslaag. Vrijgekomen grond verwerken we langs het nieuwe tracé. Als laatste asfalteren we het pad in twee lagen. We sluiten het pad aan op de nieuwe provinciale rotonde aan de N290.
WERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD.
Voor de laatste fase van Rondje Kreek zijn de voorbereidingen gestart. Dit betreft de aanleg van een voet-fietsbrug nabij de Kraagbrug. Op dat moment sluiten we het pad aan op de nieuwe brug. Het Rondje Kreek is dan geheel kortgesloten en volledig afgewerkt. We verwachten volgend jaar de brug met de aansluitende paden aan te kunnen leggen.